.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توافق پرداخت 1500 تومان عوارض استفاده از آزادراه برای بومیان

فرماندار چالوس گفت: با پیگیری‌های انجام شد قرار شد بومیان آزادراه تهران شمال یک‌هزار و 500 تومان برای استفاده از آزادراه پرداخت کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، محمد‌ناصر زندی در نشست خبری که به‌مناسبت روز روابط‌عمومی و ارتباطات برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: این قشر با حس دلسوزی و صداقت خود نگاه خوبی به رشد و توسعه شهرستان دارند و با اطلاع‌رسانی مناسب نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به مصاحبه و انتشار اخبار برخی از مدیران در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی آن‌هم با افرادی که دستی در خبر و خبرنویسی ندارند، آن‌ را کاری ناشایست دانست و افزود: مدیران این ادارات و نهاد باید اطلاع‌رسانی و بیان عملکردها و فعالیت‌های خود از طریق رسانه‌های دارای مجوز و شناخته‌شده شهرستان انجام دهند و جز با این قشر حق مصاحبه و ارائه گزارش به هیچ فردی را ندارند.

* اولویت توسعه شهرک صنعتی مرزن‌آباد

وی به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به برنامه‌های انجام شده برای تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال‌جاری دو جلسه استانی با حضور استاندار، مدیران‌کل و معاونان به‌میزبانی چالوس و چند جلسه شهرستانی تشکیل شد و درباره مسائل حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی... راه‌کارها و پیشنهاداتی ارائه شد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در حوزه اقتصاد در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، خاطر‌نشان کرد: با وجود کارهای زیربنایی که دولت تدبیر و امید پیگیری کرد اما مانع اصلی بر سر راه دولت تحریم‌های یک‌طرفه بود که سبب شد تا چرخه اقتصاد کشور با فشارهای اقتصادی موجود نچرخد و کارها در این حوزه با چالش روبه‌رو شود.

این مسؤول با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید مطابق طراحی و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های دولت در این‌باره در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز پیگیری شود، تصریح کرد: یکی از فاکتورهای اقتصادی در شهرستان چالوس توسعه شهرک صنعتی مرزن‌آباد است که در این‌باره برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و در صدد هستیم تا متقاضیانی که در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارند را با حمایت از راه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل و واگذاری زمین‌ها به این افراد برای تولید و کار و اشتغال در این منطقه راغب کرد.

*رونق گردشگری برای اجرای اقتصاد مقاومتی

وی با اعلام اینکه گردشگری نیز از دیگر فاکتورهای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان چالوس محسوب می‌شود، افزود: با آزادسازی نوار ساحلی می‌توان این فضا را برای استفاده گردشگر و توریست مهیا کرد تا با ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی در توسعه اشتغال منطقه گام برداشت.

زندی خاطر‌نشان کرد: تمام فضاهایی که در حوزه سواحل اشغال شده بود در حال بازگشت بوده و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در دستور کار قرار گرفت که در صورت آزادسازی باقی‌مانده سواحل می‌تواند این فضا را برای اشتغال و گردش چرخه اقتصادی منطقه به کار بست.

وی جذب سرمایه‌گذار را از دیگر ملا‌ک‌های رشد و توسعه شهرهای چالوس، هچیرود و مرزن‌آباد خواند و ادامه داد: یکی از اشکالات این منطقه این است که وقتی مسافر از آزادراه تهران شمال به‌ چالوس می‌آید به‌دلیل وجود ترافیک و کمربندی طرفین شهر، مسافران به‌قسمت‌های شرق و غرب شهرستان هدایت می‌شوند و سهم چالوس در داخل شهر برای جذب گردشگر کم می‌شود.

*ایجاد رینگ ساحلی در رادیو دریای چالوس

فرماندار چالوس تأکید کرد: می‌توان با انجام کارهای ویژه در حوزه سواحل رادیو دریای چالوس جاذبه‌هایی را برای مسافر ایجاد کرد یا با اجرای رینگ‌های ساحلی فضای خوبی را برای ماندگاری گردشگر ایجاد کرد.

این مسؤول استفاده از ظرفیت مجموعه تفریحی توریستی نمک‌آبرود چالوس را برای جذب گردشگر موثر دانست و افزود: با توجه به زیرساخت‌های نابه‌سامانی که در مسیر راه‌ها و رینگ‌های چالوس وجود دارد جلساتی را با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برای اولویت قرار دادن اجرای رینگ یک و دو شهری چالوس آ‌ن‌ هم برای مناطقی که کار تملک آن به پایان رسیده، برگزار شد.

زندی در ادامه با اشاره به بحث‌ها و گفت‌وگوهایی که در مورد پرداخت عوارضی در آزادراه تهران شمال از ابتدا تاکنون وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به قراردادهایی که از ابتدای ساخت این پروژه میان آزادراه و دولت‌های گذشته مبنی بر دریافت مطالبات و هزینه‌کرده‌های انجام این عملیات با دریافت عوارض پس از پایان اجرای طرح بسته شد امروز با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو شد.

وی با اعلام اینکه ما نیز منکر این نیستیم که پرداخت عوارض برای افرادی‌ که روزانه مجبور هستند چندین بار از این مسیر عبور کنند سنگین‌ است، خاطر‌نشان کرد: تأکید بر این بود که باید بومیانی که روزانه از آزادراه تهران شمال تردد می‌کنند، عوارض کمتر شود و در این باره نیز با پیگیری‌های انجام شده بومیان یک‌هزار و 500 تومان عوارض برای استفاده از آزادراه تهران شمال برای خودروهای سواری پرداخت کنند.

فرماندار چالوس شایعات اخیر مبنی بر اینکه فرماندار چالوس مخالف تخفیف استفاده از آزادراه برای بومیان است را رد کرد، متذکر شد: تأکید ما نیز بر این بود که رقم پیشنهادی برای هر ایرانی که بخواهد هر روز در این مسیر برود رقم سنگینی است، چراکه برای مردم نوعی تردد اجباری داخل شهری محسوب می‌شود، بنابراین خواستار نگاه ویژه به این مردم شدیم.

وی به تصمیمات و پیشنهاداتی که با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و همچنین امام جمعه مرزن‌آباد در این مورد داده شد، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم و رفاه حال مردم منطقه برای ما در اولویت نخست قرار دارد، بنابراین خواستار راه‌اندازی سیستم ETC در این مسیر شدیم تا نرم‌افزاری طراحی شود که تعداد ترددهای روزانه را محاسبه کند تا تفاوت‌هایی که باید برای افراد بومی و افرادی که روزانه از این مسیر چندین بار عبور می‌کنند لحاظ شود که این مکانیسم چون نیاز به تعریف و جانمایی دارد در حال حاضر مورد قبول واقع نشد.

زندی در پایان گفت: همه ما علاقه‌مند به تکمیل آزادراه تهران شمال هستیم و با توجه به اینکه منافع حاصل از پرداخت عوارض به‌خود آزادراه بر می‌گردد بنابراین باید به شرکت آزادراه نیز امیدواری لازم برای رسیدن به مطالبات خود و ادامه همکاری را داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.